NIEUWS |

Begin je eigen rijschool; tips om je agenda vol te krijgen

In het vorige blog hebben we je verteld wat er bij komt kijken als je je rijschool wilt starten. Je schrijft jezelf in bij de Kamer van Koophandel en het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen. De volgende stap is om van je rijschool een succes te maken. Hoe kunnen klanten jou vinden en haal je ze over een les bij jou te boeken. Dit betekent dus dat je niet met je handen over elkaar achterover kunt gaan zitten. Goede marketing is essentieel als je van je rijschool een succes wilt maken.

tips om je agenda vol te krijgen

Een website

De eerste plek waar potentiële klanten zullen gaan zoeken naar een rijschool is online. Het internet is de Gouden Gids, het Telefoonboek en een informatiefolder in één. Zorg er daarom voor dat je een overzichtelijke en professionele website opzet. Het is erg belangrijk dat je website boeit vanaf het moment dat iemand je link aanklikt, dat het direct duidelijk is waar jij voor staat en wat je aanbiedt en natuurlijk dat je website te vinden is in de bekende zoekmachines. Tenzij jij hier genoeg verstand van hebt, zal het zeker geen weggegooid geld zijn om hier bijvoorbeeld De VerkeersAcademie voor in te huren.

Sociale media

Nu je je website hebt, kun je deze onder de ogen brengen via verschillende sociale media kanalen. Maak een Facebook pagina en voeg hier ook een Twitter en Instagram pagina aan toe. Op LinkedIn kun je jezelf promoten en op een professionele manier je carrière pad laten zien. Schrijf regelmatig blogs, doe regelmatig updates op Facebook en post foto’s op Instagram. Op die manier ben je beter zichtbaar, maar betrek je mensen ook op een interactieve manier bij je bedrijf.

Andere soorten van marketing

Als laatste zal je reclame moeten gaan maken voor je nieuwe rijschool. Denk aan het ontwerpen van flyers of folders (zowel online als op papier), aan het adverteren in de plaatselijke krant of aan het plaatsen van een online advertentie op bijvoorbeeld Facebook. Verdiep je in Google Adwords, social media marketing en kijk of er jaarmarkten zijn waar jij kunt gaan staan om je rijschool te promoten. Als je eenmaal de eerste klanten binnen hebt, dan zal je door mond-tot-mondreclame ook nieuwe leerlingen werven. Tot die tijd, ben jij de enige die de klanten binnen gaat halen. Met de juiste informatie gaat dat zeker lukken. Wij vertellen je er hier meer over.

←  Terug naar het nieuwsoverzicht