NIEUWS |

Online reviews voor rijscholen: onderontwikkeld?

Voor vrijwel alle bedrijven bestaan een heleboel reviews. Sommige vind je in de krant, anderen zie je juist overal staan op het internet. Er is echter één branche waarover je weinig reviews kunt vinden, en dat is de rijschoolbranche. Maar waarom zijn reviews nou belangrijk? Daar zijn een heleboel redenen voor.

Tekort aan reviews

Met een duidelijke, positieve online review kan een bedrijf een heleboel nieuwe klanten aantrekken. Als nieuwe leerlingen immers een keuze moeten maken over bij welke rijschool zij willen gaan rijden, dan is het eerste dat zij doen, Googlen. Het internet speelt een grote rol in de levens van de jeugd, en daar moeten bedrijven zich op aanpassen. Dit geldt al helemaal voor bedrijven die als voornaamste inkomstenbron jonge leerlingen hebben. Helaas staan er hedendaags nog maar weinig reviews online over rijscholen. En dit is zonde, want zo loop je als rijschoolhouder een heleboel klanten mis.

Verkeerd gebruikt

Sommige rijscholen hebben wel een aantal reviews online staan. Online reviews kunnen echter ook verkeerd gebruikt worden. Denk bijvoorbeeld aan het plaatsen van ‘fake’ reviews op de eigen website. Dit is natuurlijk niet transparant en de meeste leerlingen zullen hier niet intrappen. Bovendien zien klanten graag meerdere reviews van verschillende mensen. Anders kun je immers zo één tevreden leerling vragen of hij of zij een review wil schrijven, en klaar ben je.

Alarmbellen

Hoewel online reviews misschien niet noodzakelijk zijn om een aantal klanten te werven, zijn ze zeker wel nodig als je als rijschool in een korte periode veel wil groeien. Als er helemaal geen reviews over jouw rijschool online staan, dan kan het immers zijn dat er bij de eventuele toekomstige klanten alarmbellen gaan rinkelen. Waarom kan ik nergens positieve reviews vinden over deze rijschool? Is er misschien iets mis? Ook is het belangrijk dat er voor je huidige klanten een reviewmogelijkheid is. Zij willen natuurlijk graag hun verhaal kwijt, of ze nou positief of negatief zijn over je rijschool. Zorg er dus voor dat je jouw klanten de mogelijkheid geeft om een review te plaatsen. Zo maak je én je huidige klanten blij, én trek je meer nieuwe leerlingen aan.

Meer over hoe je reviews kunt krijgen, leer je op de training “online marketing voor rijscholen” op 1 november in Nieuwegein. Meld je nu aan en betaal slechts 99 euro.

  • Uw vraag aan ons:


←  Terug naar het nieuwsoverzicht